دلایل اصلی ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

از دست دادن دندان می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر این اتفاق برای دندان جلوی شما بیفتد. در حالی که از دست دادن دندان‌های جلویی خود در کودکی هیجان انگیز است، اما در بزرگسالی می‌تواند به طور قابل توجهی از نظر زیبایی و عملکرد مانع شما شود.

دندان‌های جلویی شما جوهره لبخند شما هستند، بنابراین وقتی یکی از دندان‌ها از دست می‌رود، پنهان کردن آن دشوار است. به محض اینکه دندان شما می‌افتد، دوست دارید مطمئن شوید که برنامه‌ای برای پر کردن فضا و بازگرداندن لبخند خود دارید. چه دندان از دست رفته شما ناشی از مراقبت نامناسب از دهان، ضربه یا تصادف باشد ایمپلنت دندان جلو گزینه‌ای عالی برای بازگرداندن لبخند است.

دلایل ایمپلنت دندان جلودلایل ایمپلنت دندان جلو

کاشت دندان جلو برای بیمارانی توصیه می‌شود که سلامت کلی و تراکم استخوان فک کافی دارند. این راه حل جایگزینی دندان ممکن است توصیه شود اگر:

  • به دلیل پوسیدگی شدید نیاز به کشیدن دندان جلویی دارید
  • آن را در یک تصادف یا در اثر ضربه به دهان از دست داده‌اید
  • درمان ریشه شکست خورده یا تاج آسیب دیده باشد
  • دندانی به شدت ترک خورده یا شکسته دارید

از آنجایی که میزان موفقیت ایمپلنت دندان شما صرفاً به ترکیب ایمپلنت با استخوان فک برای ارائه حمایت کافی بستگی دارد، شرایط و عادات سبک زندگی خاصی مانند دیابت کنترل نشده، اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، بیماری لثه تهاجمی و تحلیل استخوان وجود دارد که می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد. پزشک شما یک معاینه کامل انجام می‌دهد و وضعیت پزشکی فعلی شما را بررسی می‌کند تا تعیین کند که آیا ایمپلنت دندان جلو بهترین شکل درمان است یا خیر.

 

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو یک پایه تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرد تا جایگزین ریشه دندان شود. در طی یک دوره بهبودی 4 تا ۶ماهه با بافت استخوانی ترکیب می‌شود و به همان روشی که ریشه‌ها از دندان طبیعی حمایت می‌کنند، از یک روکش سفارشی پشتیبانی می‌کند. در واقع، این تنها راه حل جایگزین دندان است که کل دندان را از بالای تاج تا ریشه جایگزین می‌کند.

مطالعه بیشتر  پیوند استخوان لثه

از آنجایی که دندان‌های جلویی شما به راحتی دیده می‌شوند، دوست دارید مطمئن شوید راه حل جایگزین دندانی را که انتخاب می‌کنید، ماندگار و پایدار است. ترمیم‌های مبتنی بر ایمپلنت نتایج بادوام و زیبایی را ارائه می‌دهند و مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند.

چرا باید ایمپلنت دندان جلو را برای دندان جلویی انتخاب کنید؟

چرا باید ایمپلنت دندان جلو را برای دندان جلویی انتخاب کنید؟

در مقایسه با سایر درمان‌های جایگزینی دندان، ایمپلنت‌های دندانی مزایای متعددی دارند، از جمله:

  • نتایجی با ظاهر طبیعی
  • بازیابی عملکرد دندان، برابر با دندان‌های طبیعی
  • درصد موفقیت بالا و خطر کم عوارض
  • راحت‌تر از پروتز پارسیل
  • بر خلاف بریج و پروتز، با از دست دادن استخوان مقابله کرده و سلامت استخوان فک را بهبود می‌بخشد
  • تعمیر و نگهداری آسان

اگر به تازگی یک دندان جلو در خط لبخند خود را از دست داده‌اید، مهم است که به سرعت یک راه حل ترمیم‌کننده پیدا کنید. جایگزین دیرهنگام و طولانی مدت برای دندان از دست رفته می‌تواند باعث ناهماهنگی دندان، تحلیل استخوان فک، اختلال در عملکرد دندان و اختلالات گفتاری شود. هرچه زودتر برنامه ریزی کنید، زودتر می‌توانید از لبخند خود را بازیابید. دندانپزشکان ما می‌دانند که دندانپزشکی هم علم و هم هنر است، به همین دلیل است که در ساخت ایمپلنت دندان شما به کوچک‌ترین جزئیات توجه می‌کنند.

“منطقه لبخند” چیست؟

“منطقه لبخند” به دندان‌هایی اشاره دارد که هنگام لبخندزدن و صحبت کردن دیده می‌شوند. مهم است که با یکی از دندانپزشکان ایمپلنت دندان ما مشورت کنید زیرا آنها تجربه ایجاد ایمپلنت‌های دندانی با کیفیت برای بیماران خود را دارند.

آیا می‌توانید دندان جلو را جایگزین کنید؟

بله دندانپزشکان ما قادرند دندان جلو را با ایمپلنت دندان جایگزین کنند تا بتوانید با اطمینان لبخند بزنید. دندانپزشکان ایمپلنت دندان ما تجربه و آموزش لازم برای ایجاد ترمیم ایمپلنت دندانی را دارند که با رنگ و شکل بقیه دندان‌های شما مطابقت داشته باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم برای کاشت ایمپلنت دندان جلو به دندانپزشک ما مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه زیبایی را برای لبخند خود به دست آورید.

مطالعه بیشتر  جراحی ایمپلنت هدایت شده در دندانپزشکی ایمپلنت دیجیتال

ماندگاری ایمپلنت دندان جلو چقدر است؟

ماندگاری ایمپلنت دندان جلو چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندانی با مراقبت مناسب می‌توانند یک عمر دوام بیاورند. با این حال، این بدان معنی است که شما باید مانند دندان‌های طبیعی از ایمپلنت‌های دندانی خود مراقبت کنید. اطمینان حاصل کنید که دندان‌های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

به این ترتیب، می‌توانید پلاک را از سطح دندان‌های خود پاک کنید. همچنین باید حداقل هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک ما مراجعه کنید تا بتوانند وضعیت ایمپلنت‌های دندانی شما را بررسی کنند.

بهترین گزینه برای دندان جلو از دست رفته چیست؟

ما اغلب ایمپلنت‌های تک دندانی را برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته جلویی توصیه می‌کنیم. از آنجایی که دندان‌های جلویی شما به خوبی قابل رویت هستند، بهتر است که برای جایگزینی درمان ایمپلنت دندان جلو ترجیح داده شود. دندانپزشکان ایمپلنت دندان ما ممکن است کاشت دندان را توصیه کنند تا بتوانید از زوال استخوان فک و از دست دادن بیشتر دندان جلوگیری کنید.

 

ایمپلنت چگونه صورت شما را تغییر می‌دهد؟

به محض اینکه بدن شما یک دندان از دست رفته را تشخیص می‌دهد، شروع به جذب مواد معدنی در استخوان فک شما می‌کند تا در جای دیگری از آن استفاده کند. اگر درمان نشود، استخوان فک به زوال خود ادامه می‌دهد و در نهایت منجر به وضعیتی به نام “جمع شدن صورت” می‌شود.

همان‌طور که از نام آن پیداست، افتادگی صورت باعث می‌شود که ظاهر صورت بیمار فرورفته به نظر برسد. خبر خوب این است که ایمپلنت دندان می‌تواند در وهله اول از وقوع این فرایند جلوگیری کند.

ایمپلنت دندان جلویی روی سایر دندان‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

کاشت ایمپلنت دندانی بین دندان‌های طبیعی شما قابل‌اعتمادترین و قابل‌پیش‌بینی‌ترین روش دندانپزشکی موجود است، با درصد موفقیت بالاتر از میزان موفقیت کلی پروتزها و بریج‌ها. ایمپلنت دندان جلو نه تنها ظاهر بهتری دارد و تمیز کردن آن بسیار آسان‌تر است، بلکه مانند پروتزها و بریج‌ها روی سایر دندان‌ها تأثیر نمی‌گذارد. در واقع، بیماران می‌توانند ایمپلنت‌های دندانی خود را دقیقاً به همان روش و هم‌زمان با دندان‌های طبیعی خود تمیز کنند.

مطالعه بیشتر  دندانپزشکی با لیزر (دندانپزشکی رحیمی)

جراح دهان یک برش کوچک در لثه شما ایجاد می‌کند تا به استخوان فک شما دسترسی پیدا کند و سپس یک سوراخ کوچک در این استخوان قبل از قرار دادن ایمپلنت ایجاد می‌کند. ایمپلنت دندان شبیه یک میله فلزی کوچک است و به شکل استوانه یا پیچ است.

ایمپلنت دندان جلو با قرار دادن اباتمنت روی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جلو با قرار دادن اباتمنت روی ایمپلنت دندان

پس از این مرحله، جراح محل دندان را برش می‌دهد و به آن مدتی برای بهبودی می‌دهد. دوره بهبودی معمولاً یک دوره بین چهار تا شش ماه است که اجازه می‌دهد تا انسداد استخوانی انجام شود، مرحله مهمی که در آن ایمپلنت با استخوان فک پیوند می‌یابد. جراح مرحله بعدی ایمپلنت دندان جلو را با قرار دادن اباتمنت روی ایمپلنت دندان انجام می‌دهد. آنها همچنین اندازه‌گیری‌هایی را برای ساخت روکش انجام می‌دهند که در نهایت جایگزین تک دندان از دست رفته خواهد شد. پس از سه تا چهار هفته، دندانپزشک زخم اصلی را باز می‌کند تا یک ضمائم یا اباتمنت کوچک به ایمپلنت وارد کند.

در بیشتر موارد، کاشت دندان جلو هیچ عارضه‌ای در پی نخواهد داشت و یک روش روتین است، مگر اینکه بافت استخوانی کافی در دهان بیمار وجود نداشته باشد. در این صورت جراح دندان پیوند استخوان را برای ایمپلنت دندان انجام می‌دهد، بنابراین بیمار ایمپلنت محکمی خواهد داشت. اگر لثه آن‌قدر نازک باشد که خود ایمپلنت قابل مشاهده باشد، پیوند بافت نرم برای ضخیم‌تر شدن آن انجام می‌شود.

اگرچه ممکن است فرایند کاشت دندان پیچیده به نظر برسد، اما این‌طور نیست. جراح دندانپزشک شما این فرایند را به مراحل کوچک و قابل کنترل تقسیم می‌کند و همه چیز را در طول مسیر توضیح می‌دهد. ایمپلنت دندان جلویی که به دست می‌آید در نهایت کیفیت زندگی بسیار بهتری را فراهم می‌کند.

اطلاعات نویسنده