جراحی زیبایی لثه چیست؟

 

جراحی زیبایی لثه فرآیند تغییر شکل لثه به استانداردهای مورد نظر است. در این جراحی عقب نشینی یا عدم تقارن مادرزادی لثه اصلاح می شود.

نحوه انجام جراحی زیبایی لثه

 

نحوه انجام جراحی اصلاحی زیبایی لثه در افراد مختلف متفاوت است. نوع روش درمانی با توجه به نوع آسیب ، ساختار دندان و لثه و نیاز بیمار تعیین می شود. کاربرد لیزر در جراحی زیبایی لثه یکی از روش های کاربردی است. در جراحی زیبایی لثه با لیزر به دلیل این که خونریزی وجود ندارد، روند بهبودی نسبت به سایر روش های جراحی راحت تر است. دندانپزشکان برای دردی که ممکن است پس از عمل ایجاد شود، مسکن تجویز می کنند. دوره جراحی اصلاحی لثه در مجموع 10 تا 14 روز طول می کشد.

قیمت جراحی زیبایی لثه

 

برای درمان بیماری های لثه قیمت ها ممکن است نسبت به نوع روش درمانی متفاوت باشد. قیمت جراحی زیبایی لثه ممکن است نسبت به دندانپزشک، کلینیک، نوع جراحی و مواد مورد استفاده متفاوت باشد. برای تعیین قیمت دقیق جراحی زیبایی لثه ، دندانپزشک باید بیمار را ویزیت کند.

gingivectomy

جراحی زیبایی لثه یا ژنژیوکتومی

 

تغییر شکل لثه ها که به نام “ژنژیوکتومی” نیز شناخته می شود، روشی است که ما اغلب در جراحی لثه از آن استفاده می کنیم. در این روش شکل لثه به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده و ظاهر نامنظم لثه در هنگام لبخند زدن ، اصلاح می شود. این روش درمانی است که برای افزایش طول تاج دندان به صورت موضعی نیز استفاده می‌شود.

 

ویژگی های جراحی زیبایی لثه چیست؟

 

  1. اطمینان حاصل می شود که دندان ها تراز می‌شوند.
  2. بافت های اطراف دندان ها بازسازی می شود.
  3. خونریزی و تورم لثه درمان می شود.
  4. از بوی بد دهان و ایجاد زخم جلوگیری می شود.
  5. اندازه و تقارن لثه اصلاح می شود.

 

جراحی زیبایی لثه برای چه مواردی استفاده می شود

 

جراحی زیبایی لثه برای درمان لبخند لثه ای

 

زمانی که لثه بیماران هنگام لبخند زدن بیش از حد دیده می شود که به آن لبخند لثه ای می گویند. لبخند لثه ای می تواند زیبایی لبخند را دچار اختلال کند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر رحیمی می توان طول دندان ها را افزایش داد و یا لثه ها را متقارن کرد.

 

افزایش طول تاج دندان:

 

کوتاه بودن دندان ها باعث می شود لثه ها در هنگام خندیدن بیشتر دیده شوند. دندانپزشک با جراحی اصلاحی و زیبایی لثه می تواند طول تاج دندان ها را افزایش دهد. در حین انجام این کار ، لثه روی دندان با برش قسمت قابل مشاهده لثه در هنگام لبخند زدن اصلاح می شود.

15

فرم دهی لثه ها:

 

برای رسیدن به زیبایی مورد نظر در لثه ها ، لازم نیست لثه ها را به طور کامل برش دهیم. در مواردی که شکل لثه ها در دندان های سمت راست و چپ متقارن نباشد، فرآیندی به نام شکل دهی لثه انجام می شود. به کمک این فرآیند، ظاهری متقارن و زیبا در لثه ها به دست می آید.

گاهی اوقات ممکن است جرم های دندانی فشار زیادی به لثه وارد کند و گاهی اوقات لبه های ترمیم دندانی یا جرم روی لثه ممکن است خطوط لثه را ناهموار کند. دندانپزشک در این ناحیه جراحی زیبایی لثه انجام می‌دهد و لثه سمت راست و چپ را متقارن می‌کند. این روش در زمان کوتاهی انجام می شود و سهم به سزایی در زیبایی لبخند دارد. گاهی اوقات به دلیل بیماری لثه، زیبایی لثه ممکن است شرایط را بدتر کند. در چنین مواردی، ابتدا باید درمان لثه کامل شود و سپس جراحی زیبایی لثه شروع شود.

 

درمان تحلیل لثه با جراحی زیبایی لثه

 

تحلیل پیشرفته لثه بر زیبایی لثه تأثیر منفی می گذارد. در درمان تحلیل پیشرفته لثه ابتدا باید عوامل ایجاد کننده آن مشخص شود. در درمان تحلیل لثه از روشی به نام جراحی زیبایی لثه استفاده می شود و سطوح ریشه دندان پوشش داده می شود.

پیوند بافت لثه به منظور ترمیم بافت لثه ای که در اثر تحلیل لثه از بین رفته است ، نیز انجام می شود. قبل از این اقدامات باید پاکسازی سطح دندان به خوبی انجام شود و بیمار باید تمام دستورات بهداشتی را رعایت کرده و تا پایان درمان به توصیه های پزشک عمل کند. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که جایگزینی لثه از دست رفته بسیار سخت است و برای حفظ آن تلاش زیادی لازم است.

 

روشن کردن رنگ لثه ها(درمان لثه تیره):

 

ظاهر شدن نقاط سیاه یا قهوه ای رنگ به دلیل رنگدانه های خود لثه است. این مشکل به ویژه در بیمارانی که بیش از حد سیگار می کشند، دیده می شود. تیره بودن رنگ لثه در افراد با پوست تیره رایج است. اما نباید به عنوان یک بیماری شدید تلقی شود. با استفاده از فرآیند دپیگمانتاسیون با استفاده از لیزر، تغییر رنگ لثه را می توان در مدت زمان کوتاهی ترمیم کرد.

شما می توانید از کلینیک دندانپزشکی دکتر رحیمی در رابطه با فرآیند دپیگمانتاسیون و جراحی زیبایی لثه اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید.

اطلاعات نویسنده