مراقبت پس از درمان جراحی لثه

فقط نوشیدنی های سرد بخورید و تا زمانی که بی حس کننده موضعی از بین نرود، غذای گرم استفاده نکنید. در چند روز اول از نوشیدنی‌های گرم یا غذای گرم خودداری کنید. سعی کنید ناحیه مورد نظر را با زبان یا انگشتان خود حرکت ندهید. یک رژیم غذایی نرم با پروتئین بالا برای هفته اول پس از جراحی به روند بهبودی کمک می کند. در هفته اول پس از جراحی فعالیت فیزیکی شدید انجام ندهید.

ممکن است پس از درمان مقداری تورم و یا کبودی داشته باشید، این تورم معمولاً 2 تا 3 روز بعد به اوج خود می رسد. این کاملا طبیعی است و به طور طبیعی پس از چند روز فروکش می کنند. تورم را می توان با کمپرس یخ کاهش داد.

اگرچه ممکن است چند روز پس از هر عمل جراحی در دهانتان درد داشته باشید، اما می‌توان آن را به راحتی با مسکن‌ کنترل کرد. شما باید اینها را به طور منظم در دوز تجویز شده برای 2 روز اول پس از جراحی مصرف کنید. اولین دوز مسکن خود را قبل از از بین رفتن کامل بی‌حس کننده موضعی مصرف کنید. اگر بعد از چند روز افزایش درد و تورم را تجربه کردید، باید در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی دکتر رحیمی مراجعه کنید.

اگر دندان مصنوعی دارید که ناحیه جراحی را می پوشاند، لطفاً آن را در هفته اول استفاده نکنید تا از محل جراحی در طول دوره بهبودی محافظت شود.

photo 2021 09 26 22 33 44بخیه ها قابل حل هستند اما اغلب حدود 2-3 هفته باقی می مانند. اگر به شما آنتی بیوتیک داده شده است تا بعد از جراحی مصرف کنید، لطفاً مطمئن شوید که به طور منظم این دارو ها را مصرف می کنید.

اطلاعات نویسنده