بریج دندان

عمر و قیمت بریج دندان

عمر و قیمت بریج دندان یکی از سوالات متداول بیماران مرکز ایمپلنت قم است. بیایید ابتدا به درستی بررسی کنیم که بریج دندان و روکش دندان چیست. در ادامه اطلاعاتی در مورد مدت زمان استفاده و قیمت بریج دندان ارائه می دهیم.

بریج دندان نوعی اندام مصنوعی است که توسط دندانپزشکان برای بازیابی عملکرد خود به جای دندان از دست رفته استفاده می شود. اگرچه باید آن را پروتز دندان نامید، اما به آنها پروتز نمی گویند زیرا برای استفاده ثابت تولید می شوند.

در واقع نوعی پروتز دندان هستند. بریج ها در آزمایشگاه های پروتز دندان تولید می شوند. اما در درمان های دندانپزشکی دندان هایی که در دهان گذاشته می شوند پروتز محسوب می شوند و اقشار وسیعی از جامعه آن ها را به این شکل می شناسند و نام گذاری می کنند.

بریج دندان فلزی

طول عمر بریج دندان چقدر است؟

وقتی مردم یاد می‌گیرند که گرفتن بریج دندان یک فرآیند پرهزینه است، مردم حق دارند کنجکاوباشند که این فرایند زیباسازی چقدر دوام خواهد داشت. یکی از اولین سوالاتی که پرسیده می شود این است که بریج دندان چه مدت دوام می آورد.

واقعاً برای ما امکان پذیر نیست که اطلاعات دقیقی در مورد عمر روکش دندان یا بریج دندان از آنچه در اطراف شنیده ایم به دست آوریم، مدت زمان استانداردی برای این کار وجود ندارد. وضعیت دندانی که روکش یا بریج روی آن ساخته می شود ممکن است متفاوت باشد و نحوه ساخت و جنس روکش متفاوت باشد. هر سه عامل به طور قابل توجهی بر عمر روکش دندان تاثیر می گذارند.

هزینه بریج دندان چقدر است؟

در مورد قیمت دندان سازی بدون مشاهده مورد نمی توان اطلاعات داد. کسانی که قراراست کاربرد بریج دندان را انجام دهند حق دارند حداقل از قیمت تقریبی این فرایند اطلاع داشته باشند.

لازم است اطلاعاتی در مورد تعداد اعضای دندان ساخته شود. اگر یک دندان ندارید، سه دندان ساخته می شود، اگر دو دندان ندارید، چهار دندان محاسبه می شود. البته با فرض اینکه دندان های از دست رفته کنار هم باشند.

شما می توانید با شمارش دندان از دست رفته و دندان های کنار آن تعیین کنید که چند دندان برای شما ساخته خواهد شد. یک دندان در فک پایین و یک دندان در فک بالا از دست رفته است. اگر بپرسید در این مورد به چند دندان نیاز دارم، پاسخ 6 دندان خواهد بود. زیرا اگر سه دندان در فک بالا از دست رفته باشد و بخواهید بریج دندانی داشته باشید به این معنی است که در مجموع 6 دندان ساخته می شود، سه دندان پایین و سه دندان بالا.

مطالعه بیشتر  بعد از کاشت ایمپلنت چه دارویی باید مصرف کرد؟

قیمت دندانپزشکی در همه جا متفاوت است. به عنوان مثال به عنوان قیمت بریج دندان 1401، قیمت هایی بین 700 تا 1200 دلار برای روکش دندان پرسلن درخواست می شود. متغیر بودن این قیمت به دلیل تفاوت دستگاه های مورد استفاده در کلینیک، مواد اندازه گیری و هزینه های آزمایشگاهی است که به تکنسین های دندانپزشکی پرداخت می شود. اگر کسی هست که دندان های ارزانی دارد و راضی است، می توانید آن را انجام دهید. اما نباید فراموش کرد که برای کار باکیفیت مواد خوب و ساخت خوب لازم است. مسلم است که  اینها قیمت ارزانی ندارند.

بریج دندان سرامیکی

بریج دندانی قدیمی

بیماران زیادی هستند که روکش دندانی دارند و دوباره به دندانپزشک مراجعه می کنند چون می‌خواهند روکش‌های دندان قدیمی‌ام را بردارند و روکش‌های جدید جایگزین کنند. آیا می دانید چرا می خواهند آن را ترمیم کنند؟ چون خوب انجام نشده اگر خوب ساخته شود حداقل 15 تا 20 سال بدون هیچ مشکلی قابل استفاده می شد.

اگر مشکلی وجود دارد، پس باید قبل از هر اتفاق ناخوشایندی، مشکل را حل کرد، درست است؟ در غیر این صورت ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که منجر به از دست دادن دندان شود که قطعا شما این را نمی خواهید.

بیایید در مورد نحوه برداشتن بریج دندان صحبت کنیم. بگذارید فوراً به شما بگویم که چه چیزی باید در نظر گرفته شود، چگونه دندان های زیر دندان برداشته شده بیرون می آیند.

چگونه بریج دندانی را جدا کنیم؟

من همیشه در مورد برداشتن بریج دندان با دقت بیشتری عمل می کنم. برداشتن بریج دندان با بریدن آن اصلاً سخت نیست. در این میان به این نکته اشاره می کنم که دندان های پایه برخی از بریج های دندانی به مرور زمان به دلیل مشکلات پریودنتال شروع به تکان خوردن می کنند.

این دندان ها باید قبلا کشیده شوند. در چنین حالتی، گاهی اوقات می توان بریج متحرک را بدون برداشتن بریج دندان بیرون کشید.

بریج دندانی چیست؟

بریج دندان که به عنوان پل دندانی نیز شناخته می شود، روشی قدیمی است که در درمان بیماری های دندانی مورد استفاده قرار می گیرد. درمان کور که ساده است و نیازی به پروسه طولانی ندارد، بعد از شکستگی دندان، پوسیدگی دندان، از دست دادن دندان انجام می شود، با وجود ایجاد مشکل در دهان، راه حل های موثری را ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر  دندان غایب چیست و دلیل آن چیست؟

عکس بریج دندان فلزی

انواع دندان بریج

دندان های بریج با توجه به نیاز خود از فرآیندها و مواد مختلفی ساخته می شوند.

بریج سنتی

این یک برنامه بسیار ساده برای ساخت است. پشتیبانی با اتصال آن به دندان های واقع در کناره های دندان مشکل دار انجام می شود. در حالی که دندان مشکل ساز در حال ساخت است، تعدادی از دندان های نگهدارنده سوهان می شوند تا کناره ها را ثابت کنند. هدف پرکردن حفره ها و ترمیم دندان آسیب دیده است. بزرگترین مزیت این پل این است که نمای آن مشخص نیست. از نظر زیبایی شناسی بسیار موفق است.

بریج مریلند

این کاربرد که به آن چسب نیز می گویند، با چسباندن آن به دندان های مجاور ساخته می شود. دندان مصنوعی که برای جایگزینی دندان از دست رفته ساخته شده است به پشت نامرئی دندان های مجاور متصل می شود. ماده چسبنده با خشن کردن سطح خلفی دندان های طبیعی مجاور اضافه می شود. دو طرف دندان مصنوعی با عبور این مواد چسبنده ثابت می شود.

هدف از انجام عمل بریج با جلوگیری از برش دندان های طبیعی سالم است. استفاده از آن بر روی دندان های پشتی در جویدن توصیه نمی شود زیرا از نظر چسبندگی و تثبیت خیلی خوب نیست. حتی اگر اعمال شود، زمان استفاده بسیار کوتاه است.

بریج آزاد

این یک بریج دندانی است که در صورت وجود دندان طبیعی فقط در یک طرف ناحیه آسیب دیده دندان اعمال می شود. این روش زمانی استفاده می شود که بیمار تمایلی به استفاده از پروتز نداشته باشد. دندان طبیعی در کنار دندان مصنوعی بریده شده و سوهان می خورد تا جایی برای بریج معلق ایجاد شود. سپس دندان مصنوعی با روش باندینگ ثابت می شود.

مواد مورد استفاده در ساخت بریج دندانی

در ساخت بریج، انتخاب مواد با توجه به شرایط دندان انجام می شود. برخی از آن ها:

  1. زیرکونیوم جامد
  2. سرامیکی زیرکونیومی
  3. تماما فلزی
  4. دارای پشتی فلزی
  5. بریج سرامیکی

بریج دندان

روی دندان های آسیب دیده در پشت استفاده می شود، زیرا مواد اولیه آن قوی و بادوام است. اسکلت فلزی قوی در لایه زیرین تشکیل شده است. قسمت بالایی نیز روکش چینی شده است. فلز وپرسلن با عملیات حرارتی شدید به یکدیگر متصل می شوند. بنابراین، ساختاری مقاوم در برابر جویدن که نیاز به استحکام دارد، پدید می آید. این روش نه برای یک دندان، بلکه برای چندین دندان از دست رفته کنار هم بسیار مناسب است.

مطالعه بیشتر  قیمت ایمپلنت دیجیتال: درک قیمت فناوری دندانپزشکی انقلابی

سرامیک ساپورت شده زیرکونیا

مواد زیرکونیوم توسط دندانپزشکان به عنوان یکی از قوی ترین مواد شناخته می شود. اگرچه ظاهری بسیار شفاف و نازک دارد، اما ماندگاری آن در ترکیب با دندان بسیار بالاست. برای اینکه یک بریج  زیرکونیومی نیمه شفاف ساخته شود، بایدیک یا دو دندان از دست رفته باشد. نتیجه زیبایی در دندان های قدامی قابل مشاهده کاملاً خوب است.

بریج جامد زیرکونیومی در بریج هایی با ریزش طولانی دندان و در بیمارانی که رفتاری دارند که با فشردن دندان ها به مواد مصنوعی آسیب می رساند استفاده می شود. با رنگ آمیزی متناسب با ساختار دندان زیبایی و همچنین دوام را ارائه می دهد.

دندان های بریج موقت

مواد موجود در آنها قوی و بادوام نیست. می توان آن را به راحتی توسط پزشک تهیه کرد و همچنین در محیط آزمایشگاه به کار برد. برای دندان های خلفی و نیازهای بریج طولانی ترجیح داده نمی شود. حتی در صورت استفاده نیز باید مراقب بود. شکننده است.

بریج دندان

بریج دندان در قم چگونه انجام می شود؟

از آنجایی که مرحله اول با توجه به میزان دندان و آسیب متفاوت است، اعمالی که باید انجام شود مشخص می شود. پس از معاینه، نازک کردن و برش بر روی دندان اعمال می شود. در حین انجام ، دندان بی حس می شود.

سپس اندازه گیری انجام می شود. با قالب گیری که توسط دندانپزشک تهیه می شود، قالب دندان خارج می شود.

پس از مرحله قالب گیری، دندان بریج موقت متصل می شود. دلیل این امر این است که دندان ها حساس می شوند. وقتی درج نمی شود، و درد ایجاد می شود.

بسته به تراکم، ممکن است یک دوره انتظار بین 3 تا 10 روز وجود داشته باشد. وقتی دندان ها آماده می شوند، برای امتحان به معاینه می روند.

در تمرین ویژگی هایی مانند کمبود، زیاده روی، راحتی دندان، سازگاری با دهان بررسی می شود. در صورت وجود مشکل، پزشک آن را اصلاح می کند و فرآیند باندینگ آغاز می شود.

قیمت بریج دندان در قم

هزینه ساخت بریج  ساده بسیار کم است. برای هر بودجه ای گزینه هایی وجود دارد. با این حال، اگر مواد گران قیمتی مانند زیرکونیوم را انتخاب کنید، هزینه آن افزایش مییابد. در ضمن تعداد دندان ها و روش مورد نظر شما باعث تغییر قیمت می شود.

 

اطلاعات نویسنده