ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون درد چگونه انجام می‌گیرد؟

ایمپلنت‌های دندانی زمانی استفاده می‌شوند که دندان‌ها به طور کامل و یا چندین دندان ازدست‌رفته یا یک دندان از بین رفته باشد. ایمپلنت بدون درد یکی از گزینه های جایگزینی دندان است که روند درمانی سریع و بدون دردی را ارائه می دهد.

ایمپلنت دندانی روش درمانی است که ریشه دندان را با یک پیچ فلزی جایگزین می‌کنیم تا دندان‌های ازدست‌رفته را با دندان‌های مصنوعی جایگزین کنیم که شبیه به دندان‌های واقعی هستند. جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنتی که انتخاب می‌کنید و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد.

آماده‌سازی برای کاشت دندان

داشتن یک برنامه درمانی اولین قدم و مهمترین قدم در روند درمانی بیماران است ؛ زیرا زمانبندی کامل کاشت دندان بر موفقیت فرایند و نتیجه نهایی آن تأثیر می‌گذارد. متخصصان ما سی‌تی‌اسکن را برای تعیین تغییرات استخوانی و همچنین ارزیابی  استخوان فک انجام می‌دهند.

دانش کمی و کیفی از تغییرات فک بالا و پایین نه‌تنها امکان کاشت ایمپلنت را فراهم می‌کند؛ بلکه امکان پیگیری بعد از عمل را نیز فراهم می‌کند. گاهی اوقات، قبل از قراردادن ایمپلنت‌های دندانی، اقدامات تکمیلی بازسازی استخوان برای مطابقت با اندازه و تراکم مورد نیاز، ضروری است.

در کلینیک دکتر رحیمی، بیماران اطلاعات مربوط به تمام روش‌های درمانی ممکن را همراه با ارائه دقیق مزایا و معایب دریافت خواهند کرد. ما در کار خود بر صداقت و به‌اشتراک‌گذاری دانش تمرکز می‌کنیم تا بیمار در تصمیم‌گیری مشکلی نداشته باشد یا شک و نگرانی نداشته باشد.

ایمپلنت دندان بدون درد

بیماران همیشه با دلهره و ترس به روش‌های درمانی دندانپزشکی نزدیک می‌شوند. این یک تصور اشتباه است زیرا کاشت دندان قبل از هر چیزی کاملاً بی‌خطر و مهم‌تر از همه بدون درد است. در جراحی، ایمپلنت با ایجاد یک برش دقیق در لثه و ایجاد سوراخ‌های کوچک در استخوان، روند درمانی آغاز می‌شود. کل روند درمانی تقریباً 1 ساعت طول می‌کشد. معمولاً بیمار پس از ترک مطب می‌تواند به روال روزانه خود بازگردد. در ماه‌های بعد (2 تا 6 ماه)، بیمار تغییراتی را تجربه خواهد کرد؛ زیرا ایمپلنت تیتانیوم با استخوان جوش می‌خورد.

درمان ایمپلنت دندان در قم

اهمیت کاشت دندان:

ایمپلنت دندان مزایای بسیاری دارد که روش های درمانی دیگر نمی‌توانند این عملکرد را داشته باشند. در اینجا به چهار مزیت ایمپلنت بدون درد دندان اشاره می‌کنیم.

1. راه‌حل دائمی برای ازدست‌دادن دندان:

ایمپلنت دندان به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تا پایان عمر شما دوام بیاورد و به‌عنوان یک راه‌حل دائمی برای ازدست‌دادن دندان عمل می کند.

2. جلوگیری از ازدست‌دادن استخوان:

هنگامی که دندان از دست می‌دهید، توده استخوانی فک خود را نیز از دست می‌دهید. ایمپلنت دندان تنها روشی است که جایگزین استخوان فک می‌شود و به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می‌کند.

3. مطابقت با دندان‌های طبیعی شما:

ایمپلنت دندان در انواع مختلفی از نظر شکل، اندازه و رنگ عرضه می‌شود. دندانپزشک همچنین ایمپلنتی را طراحی می‌کند که با رنگ دندان‌های اطراف شما مطابقت داشته باشد و کاملاً در شکاف مربوطه قرار گیرد.

4.  گفتار شما طبیعی می‌شود:

ازدست‌دادن دندان‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر ارتباط اجتماعی شما داشته باشد، مانند مشکل در تلفظ کلمات و همچنین می‌تواند گفتار شما را تغییر دهد؛ بنابراین ایمپلنت دندان بهترین گزینه جایگزینی دندان است که مانند دندان‌های طبیعی شما عمل می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا به‌راحتی و به طور طبیعی صحبت کنید. اکثر مردم از سوراخ‌شدن یک پیچ در استخوان فک خود می ترسند؛ بنابراین آنها ایده کاشت ایمپلنت را دوست ندارند و همچنین آسیب ناشی از فقدان دندان را درک نمی‌کنند.

اما در دندانپزشکی مدرن امروزی، می‌توان گفت که روش ایمپلنت بدون درد تمامی این نگرانی ها را رفع کرده است. به لطف فناوری مدرن دندانپزشکی، ایمپلنت دندان به‌عنوان درمان بدون درد شناخته شده است و انجام آنها اولویت اصلی در مطب دندانپزشکی ما است. در طول پروسه ایمپلنت دندان بدون درد، دندانپزشک از روش‌های زیر برای ایمپلنت استفاده می‌کند:

مطالعه بیشتر
عقب رفتگی فک (رتروگناتیسم)

بی‌حسی بیمار

1. بی‌حسی بیمار:

استفاده از بی‌حسی به بیمار کمک می‌کند تا آرامش داشته باشد، راحت باشد و روند درمانی بدون دردی داشته باشد. این تکنیک‌ها باعث می‌شود که ناحیه درمان (جایی که قرار است ایمپلنت قرار داده شود) بی‌حس ‌شود.

2. اسکن سه‌بعدی دندان:

قبل از شروع عمل ایمپلنت دندان، اسکن سه‌بعدی دندان انجام می‌شود. اسکن امکان تعیین دقیق آناتومی استخوان و جایی که قرار است ایمپلنت قرار داده شود را می‌دهد؛ بنابراین عمل ایمپلنت بدون درد و بدون بخیه و سریع انجام می‌گیرد.

3. میکروسکوپ دندانی:

استفاده از میکروسکوپ دندان در طول درمان ایمپلنت دندان به جراح کمک می‌کند تا دید واضحی از ناحیه جراحی داشته باشد که به کاهش زخم‌ها کمک می‌کند و در طول فرایند دقت بیشتری به خرج می‌دهد.

امروزه با استفاده از روش‌های فوق، ایمپلنت بدون درد امکان‌پذیر است. در مورد مشکلاتی که با درمان ایمپلنت دندان دارید، به‌راحتی می‌توانید با دندانپزشک خود دکتر رحیمی مشاوره داشته باشید.

ایمپلنت بدون درد  یک‌رشته پیشگامانه و ایمن در دندانپزشکی است که امکان ترمیم زیبایی یک دندان و چند دندان را فراهم می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی این امکان را فراهم می‌آورند که فک اصلی بیمار را به طبیعی‌ترین شکل ممکن بازسازی کند و درعین‌حال با فعالیت‌های روزانه مانند غذاخوردن و صحبت‌کردن راحت باشد.

ایمپلنت‌ها ریشه‌های مصنوعی هستند که با استفاده از تیتانیوم بادوام ساخته می‌شوند. موضوع مهمی که با استفاده از این ماده همراه است، یکپارچگی کامل آن با استخوان‌های فک بالا و پایین است تا بیمار هیچ‌گونه ناراحتی احساس نکند. در طول روند بهبودی، ایمپلنت به طور دائم با استخوان‌های فک بیمار ادغام می‌شود.

تشخیص زبان سبز و درمان سریع این بیماری

حتی کسانی که چندین سال پیش دندان خود را ازدست‌داده‌اند و مشخص شد که آتروفی بافت استخوانی دارند نیز می‌توانند از این گزینه درمانی بهره‌مند شوند. در کلینیک دکتر رحیمی ما بهترین روش درمانی را برای مشکل بیمار انتخاب می‌کنیم. در تمام موارد، بیمارانی که ایمپلنت‌های دندانی را انتخاب می‌کنند، می‌توانند روی موفقیت روند درمان، حساب کنند. مزایا ایمپلنت عبارت‌اند از:

مقاومت پوسیدگی ایمپلنت‌های دندانی

بدون نیاز به تداخل در ساختار دندان‌های طبیعی سالم

ازبین‌بردن آتروفی بافت استخوانی در محل ازدست‌دادن دندان

ماندگاری مادام‌العمر

خطر ناچیز رد ایمپلنت توسط بدن

عملکرد و زیبایی قابل‌مقایسه با دندان طبیعی

چه کسانی می‌توانند از ایمپلنت دندان انجام دهند؟

ایمپلنت‌های دندانی برای افراد طراحی شده‌ است که روند رشد خود را کامل کرده اند و در نتیجه فک کاملاً شکل‌گرفته است؛ بنابراین هیچ محدودیت سنی وجود ندارد که بتوان این نوع درمان را انجام داد.

قبل از انجام ایمپلنت بدون درد و تهیه برنامه درمانی، متخصصان ما یک تاریخچه پزشکی برای تعیین سلامت کلی بیمار تهیه می‌کنند. برخی از شرایط گذشته یا حال ممکن است بر روند بهبودی تأثیر بگذارد. تصویربرداری سی تی وضعیت فک را نشان می‌دهد. بر اساس تصویربرداری CT، دندانپزشکان ما تصمیم می‌گیرند که آیا شرایط مطلوب برای کاشت وجود دارد یا خیر.