آیا استخوان فک کافی برای ایمپلنت دندان دارم؟

ایمپلنت دندانی بهترین راه حل برای جایگزینی دندان از دست رفته است. با در نظر گرفتن استاندارد طلایی جایگزینی دندان، ایمپلنت ها می توانند مجموعه ای کاملاً جدید از دندان ها را به شما هدیه دهند. با این حال، شما باید استخوان فک کافی داشته باشید تا درمان ایمپلنت‌ موفقیت آمیز باشد.

ما بیماران متعددی  را در مطب خود معاینه می کنیم که فکر می کنند ممکن است کاندید مناسبی برای کاشت دندان نباشند زیرا به آنها گفته شده است که استخوان فک کافی ندارند. از دست دادن استخوان به عنوان تحلیل استخوان شناخته می شود، در افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، اتفاق می افتد.

از دست دادن استخوان به این دلیل ایجاد می‌شود که استخوان فک در فضایی که دندان از دست رفته است ، دیگر نیازی به این حجم از استخوان نیست. اگر استخوان برای ثابت نگه داشتن دندان ها کاربرد نداشته باشد، استخوان فک ضعیف شده و در نهایت جذب بدن می شود. میزان تحلیل استخوان فک در افراد متناسب با علت، محل و تعداد دندان های از دست رفته می‌باشد. برای کاشت ایمپلنت دندان به استخوان فک قوی نیاز دارید، اما بسیاری از بیمارانی که به ایمپلنت دندان نیاز دارند حجم استخوان کافی ندارند.

خبر خوب این است که در بیشتر موارد می‌توانیم از دست دادن استخوان فک را بازسازی و ترمیم کنیم. روش های مختلف پیوند در دسترس هستند که می توانند برای ترمیم و بازسازی استخوان از دست رفته انجام شوند. در برخی از درمان‌های ایمپلنت، ما همچنین می‌توانیم از دست دادن استخوان شما را برطرف کنیم تا بتوانید از درمان ایمپلنت دندانی بهره‌مند شوید.

مطالعه بیشتر  پیوند استخوان لثه

استخوان فک کافی

مرکز ایمپلنت قم تحت مدیریت دکتر رحیمی

“فلسفه ما در مورد ایمپلنت این است که تقریباً این روش درمانی همیشه امکان پذیر است. من مطمئن هستم که می توانیم از دست دادن استخوان شما را بازیابی کنیم و راه حل مناسب ایمپلنت را برای شما پیدا کنیم.”

 

گزینه های ایمپلنت دندان برای بیماران با از دست دادن استخوان فک

 

پیوند استخوان فک

پیوند استخوان فک در قم رایج‌ترین روش جراحی است که برای جایگزینی استخوان از دست رفته با استفاده از بافت بدن خود بیمار (استخوان اتوژن) ، طبیعی یا مصنوعی انجام می‌شود. هدف از بازسازی تشکیل بافت استخوانی جدید، سالم و طبیعی در ناحیه ای است که ایمپلنت ها قرار می گیرند. پیوند استخوان رایج ترین نوع روش بازسازی بافت استخوانی است که می تواند قبل یا همزمان با کاشت ایمپلنت انجام شود. زمان بهبودی پیوند استخوان نسبت به وسعت و محل پیوند متفاوت است. و معمولاً 4 تا 6 ماه طول می کشد تا بازسازی استخوان کامل انجام شود.

استخوان فک کافی و ایمپلنت

تغییر موقعیت عصبی

اگر بیمار استخوان فک پایینی را از دست داده باشد، ممکن است عصبی به نام عصب آلوئولار تحتانی خیلی نزدیک به سطح لثه قرار داشته باشد. این به این دلیل است که استخوانی که زمانی از عصب محافظت می کرد به طور قابل توجهی دچار تحلیل ( آتروفی ) شده است و بعد استخوان عمودی باقی مانده بالای عصب برای قرار دادن ایمپلنت دندان کافی نیست.

برای جلوگیری از آسیب به عصب که ممکن است منجر به تغییر حس یا بی حسی شود، باید از کاشت ایمپلنت های دندانی خیلی نزدیک به عصب خودداری شود، اگر پیوند استخوان امکان پذیر نباشد و در موارد نادر، عصب را می توان به کناری قرار داد تا ایمپلنت دندانی جایگزین شود. را می توان در استخوان فک جای داد.

مطالعه بیشتر  پرینت سه بعدی در ایمپلنت دندان دیجیتال

پروتکل های جایگزین ایمپلنت

پروتکل ایمپلنت All On 4 در قم و ایمپلنت های دندانی زیگوماتیک

این پروتکل‌های درمانی از حجم استخوان موجود برای قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی بدون استفاده از پیوند استخوان استفاده می‌کنند. درمان ایمپلنت دندان All On 4 را می توان در هر دو فک بالا و پایین انجام داد که درجات مختلفی از تحلیل استخوان را دارند. ایمپلنت های دندانی زیگوماتیک به ویژه در بیمارانی که از دست دادن استخوان شدید در فک بالایی خود دارند و درمان All On 4 امکان پذیر نیست، توصیه می‌شود.

ایمپلنت های دندانی زیگوماتیک به بیمار این امکان را می دهند که جراحی پیوند استخوان را انجام ندهند زیرا ایمپلنت ها مستقیماً در داخل استخوان گونه کاشته می شوند که به نام زیگوما نیز شناخته می شود که در نزدیکی پشت سینوس ها قرار دارد. ایمپلنت‌های زیگوماتیک بسیار طولانی هستند و یک لنگر مطمئن برای دندان‌های پروتز جایگزین ایجاد می‌کنند. این ایمپلنت‌ها در قسمت خلفی فک بالا قرار می‌گیرند و معمولاً در ترکیب با ایمپلنت‌های دندانی معمولی که در جلوی فک قرار می‌گیرند استفاده می‌شوند.

همانطور که می بینید، حتی اگر دچار از دست دادن استخوان در فک خود شده اید، باز هم می توانید کاندید مناسبی برای درمان ایمپلنت دندان در قم باشید. در واقع، اکثر بیماران ایمپلنت دندان در ابتدا با از دست دادن استخوان به مطب ما مراجعه می کنند. فلسفه ما در مورد درمان ایمپلنت این است که تقریبا همیشه امکان پذیر است. من مطمئن هستم که می توانیم از دست دادن استخوان شما را ترمیم کنیم و راه حل مناسب برای ایمپلنت دندان در قم را برای شما پیدا کنیم.

مطالعه بیشتر  ایمپلنت افراد مبتلا به پوکی استخوان
اطلاعات نویسنده